• WixMagic

למה צריך מומחה WIX (וויקס) בשביל לבנות אתר?



במאמר זה נסביר לכם למה קשה לבנות אתר WIX בכלל ושיהיה מוצלח בפרט, ולמה מומלץ לכם לשכור מומחה שמתמחה בנושא. בסוף המאמר גם נראה לכם דרך סופר פשוטה ומהירה לדעת אם אתם מדברים עם מומחה WIX אמיתי.


סיפורנו מתחיל בשיווק אגרסיבי

חברת WIX בחרו בשיטת שיווק שנקראת "Freemium", זהו מודל עסקי (ויקפדיה) שבו נותנים משהו בחינם ובשביל לקבל שירותים נוספים צריך לשלם. אחוז מסויים מתוך כל אלו שירכשו את השירות הבסיסי החינמי ירכשו בסוף את השירות שבתשלום.


אז בשביל למכור את השירות החינמי שלהם בצורה הכי מיטבית, WIX משתמשים ביתרונות שלהם על המתחרים שלהן - אתר בחינם, מערכת שמאוד קל לבנות איתה אתרים, הכל אונליין, פשוט תלחצו פה ושם והאתר יהיה באוויר, פשוט וקל. אז דבר ראשון צריך להבדיל בין הפרסומות של WIX לבין המצב בפועל בשטח, ויש הבדל עצום. בפרסומות תמיד נציג את התועלות והיתרונות שלנו, הרי אנחנו רוצים שאנשים ירכשו את המוצר שלנו, לא נשקיע סתם כסף בפרסום מבלי למשוך אלינו לקוחות. זאת פרסומת כבר אמרנו.


בנוסף, חברת WIX נסחרת בבורסה והיא צריכה להציג ריווחיות מתמדת, הלחץ ליצור רווח הולך וגדל ולהראות גידול מתמיד בכמות האתרים גורם להם להמשיך עם השיווק האגרסיבי שכל אחד יכול לבנות אתר לבד. ל-WIX יש בערך כ-200 מליון אתרים בעולם ומתוכם רק 3 מליון בתשלום (אל תתפסו אותנו בנתונים הם לא הכי מדויקים, אבל זה סדר הגודל).


נעצור שנייה, אנחנו לא רוצים שישתמע מכך שאנחנו לא אוהבים את WIX, להיפך, אנחנו מאוהבים בהם, והם באמת מקשיבים ללקוחות שלהם, הם חברה טכנולוגית וחדשנית מהמעלה הראשונה, עם כוח אדם איכותי מאוד, אנחנו עובדים רק עם WIX וממליצים רק עליהם, זאת ההתמחות שלנו.


המסר של WIX הגיע גם אליך

אחרי מאות שיחות לאורך השנים עם בעלי עסקים שבחרו לבנות לבד אתר ב-WIX, הבנו שהמסרים השיווקים של וויקס חדרו כל כך עמוק מאוד לתודעה ולצערנו ל-WIX עכשיו יהיה קשה מאוד לתקן את התדמית הזאת, הם כבר נתפסים כמשהו מהיר, חינמי וזול, וזה לרוב משדר על חוסר איכות וזה פשוט לא נכון וחבל.


הדרך שלהם לשכנע אתכם בעלי העסקים, שכל אחד ואחת מכם יכולים לבנות אתר איכותי ללא מאמץ מיוחד, בלי מחשבה, רק תחלצו פה ותעשו ככה ותוך 3 דקות יהיה לכם אתר נהדר ותכבשו את האינטרנט, פוגע בבעלי העסקים ישירות, בדיעבד הם מגלים שהאתר לא התקדם לשום מקום, הוא לא ממיר (הופך גולשים ללקוחות), מעביר מסרים שגויים, וישנו חוסר מודעות מוחלט לנזק שנגרם לתדמית של העסק.


בעלי עסקים חושבים שהאתר איכשהו כן עובד, כי מגיעות פניות לעסק (גם דרך האתר), אלא שרובן הן מפה לאוזן או מחשיפה אישית, מהסיבה הפשוטה שהם לא יודעים איך למדוד ולבדוק איך האתר מתנהג באינטרנט ומאילו ערוצי שיווק מגיעות הפניות.


מומחה WIX הוא איש מקצוע

מומחה WIX מקצוען (אפשר לספור את המומחים ל-WIX בארץ על יד אחת, אולי שתיים) יהיה כנה ויגיד לכם שהתחום מסובך ומורכב וזה לא בשביל להוציא מכם יותר כסף, זאת פשוט אתיקה מקצועית (לפחות אצלנו), ולעומתם, מי שלא מבין באמת בבניית אתרים ובשיווק באינטרנט יגיד שזה מאוד קל (ויש מאות כאלו), זאת גם דרך לדעת אם מישהו הוא מומחה אמיתי או שרק היום על הבוקר הוא החליט שהוא בונה אתרים מקצועי עם WIX.


בטח גם נתקלתם בכל מיני גורואים (כמו בכל תחום), שיספרו לכם סיפורים ולרוב יעשו זאת בסרטוני וידאו, הם יגידו לכם כמה קל יהיה לכם לבנות את האתר לבד, רק תרכשו את הקורס שלי ויהיה לכם אתר מעולה, אם זה כל כך קל ופשוט, אז למה לרכוש קורס לכך? ובאותו קורס אינטרנטי שבו ידגימו לכם איך להזיז אלמנטים ואיך לערוך טקסט, ממנו באמת תוכלו להבין לעומק מה זה שיווק דיגיטלי, איך גוגל עובד מאחורי הקלעים, איך מיתוג עובד פסיכולוגית, איך למדוד המרות, איך להתקין קודים, איך מקדמים אתר אורגנית, איך משתמשים בוידאו ברשת וכו'.


עכשיו נצלול לעומק

ננסה להראות לכם למה רוב אתרי הוויקס בעולם אינם טובים מספיק ומתוכם אחוז גדול מאוד הוא ברמת הגרוע עד מאוד... וזאת מהסיבה הפשוטה שבעלי עסקים בחרו לבנות לבד ולא לשכור מומחה (נתקלנו בכמה שהצליחו לבד לבנות אתר ברמה סבירה, הסיבה היא שיש להם ניסיון קודם בשיווק או בעיצוב), ננסה גם לשכנע אתכם שבניית אתר WIX זה לא עסק לחובבנים, ויש כאלו מאות בשוק שמצהירים על עצמם כמומחים בתחום.


ועוד מילה למי שפונה לבונה אתרים שישדרג לו את האתר, אם תחפשו את הזול ביותר אז תמצאו בקלות במחירים נמוכים מאוד, אפילו מגוחכים, ואתם לבד תגיעו למסקנה שזה נמוך מידי, הסיבה היא שהם בדיוק כמוכם, אין להם מושג איך בונים באמת אתר מקצועי. לבנות אתר תדמיתי הכי פשוט לוקח זמן, זאת לא פרסומת, זאת עבודה אמיתית עם המון מחשבה מאחוריה והמון זמן לסדר הכל כמו שצריך ולתת ערך לעסק של הלקוח.


עכשיו ניתן כמה דוגמאות למה צריך הבנה עמוקה לשם בניית אתר WIX מקצועי, אין חשיבות לסדר הדברים, כולם חשובים להצלחת האתר.


אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

בוויקס במיוחד, מי שלא פדנט באופיו שלא יתקרב למערכת של WIX, כמות האלמנטים והפעולות שצריך לבצע היא גדולה ודורשת משמעת.


דבר נוסף, אנחנו תמיד נבנה את בסיס האתר מחדש או נתחיל מתבנית ריקה (בהמשך נסביר זאת) ותמיד צריך לעשות אפיון רציני ותכנון לאתר, ברוב המקרים גם צריך לבחור מחדש תמונות לאתר ולעלות אותם רק לאחר עיבוד והתאמת גדלים, כמו שנסביר בהמשך, תמונות הם אחד הכלים הקריטיים ביותר להצלחת האתר. אז אם בנית את האתר לבד או שלקחת תבנית מוכנה, ברוב המקרים יהיה צריך לבנות אותו מחדש, זה לא אומר שצריך לעשות הכל מחדש, אלא רק את השלד.


נגישות אתרים

באוקטובר 2017 עבר חוק שמחייב אתרי אינטרנט להיות נגישים לבעלי לקויות (ראייה ושמיעה),

הקנסות כבדים ויש עורכי דין שאורבים לכם שם בחוץ. להפעיל את תוסף הנגישות של וויקס, זה ממש לא אומר שהאתר מונגש. חייבים להשתמש בכלי השכבות של WIX, להבין איך עובדות תוכנות של בעלי הלקויות ואיך הן קוראות את האתרים של WIX והכי חשוב להבין איך להנגיש את התוכן לגולשים עם לקויות.


שימוש בתבניות WIX

מומחה WIX אמיתי לרוב לא ישתמש בתבניות מוכנות, הוא יעשה זאת בלית ברירה כי אתרי WIX מתומחרים נמוך מאוד, אבל הוא תמיד ידאג לשפץ את התבנית. רוב רובם של התבניות המוכנות שמציעה WIX לא בנויות נכון, מפתיע לשמוע, אבל זה נכון. ב-WIX חייבים לבנות את השלד נכון, והשלד של רוב התבניות לא בנוי נכון.


אנחנו מניחים שאותו מעצב שכיר שעובד ב-WIX ובונה את התבניות האלו, לא בונה באופן קבוע אתרים אמיתיים לבעלי עסקים אמיתיים שצריכים להילחם בשוק תחרותי מאוד. הוא לא מקבל טלפון על הבוקר מבעל עסק שאומר לו: "למה האתר עדיין לא בדף הראשון בגוגל, מה קורה? נרדמת לי בעמידה?"


בנוסף, התבניות של WIX הם מאוד גנריות ולא נותנת מענה לעסק ספציפי. אותו מעצב מנסה לקלוע לטעם של כל העוסקים באותו תחום, זה לא עובד טוב מניסיון.


ב-WIX גם אין באמת תבניות במושג הקלאסי של תבנית כמו בוורדפרס שבלחיצת כפתור מחליפים את תבנית האתר ושמאחורי אותה תבנית יש עומק עם קוד ויישומים שנתפרו לאותה תבנית, זה דבר שלא קיים בוויקס, אבל קוראים הם לזה תבניות, מינוח יותר נכון הוא דוגמאות לאתרים, לא תבניות.


בניית שלד האתר

יש דרך נכונה לבנות אתר עם WIX וזה מתחיל בהבנה איך המערכת פועלת ומתי להשתמש בכל אלמנט שמהערכת מציעה ואיך להגיע לרספונסיביות (התאמה לגדלים של מסכים שונים). זה לא סוד שהמערכת של WIX לא רספונסיבית (הם יצאו במוצר חדש EDITORX שאמור לפתור זאת) ולכן צריך מומחה אמיתי שיידע ליצור אתר רספונסיבי ומותאם נכון למובייל.


בניית אתר למובייל (מכשירים ניידים)

רוב האנשים שבונים אתר עם WIX לא מודעים בכלל שיש עורך תוכן לאתר הסלולרי, גם WIX עצמם הבינו שזאת בעיה והודו בכך. הבנייה הראשית מתבצעת בעורך התוכן של גרסת המחשב השולחני וכבר שם צריך להבין מראש איך כל אלמנט יסתדר במובייל, רק הפרט הזה דורש ניסיון של שנים בבניית אתרים.


לא מכירים את המערכת והיישומים בה

יש בתוך המערכת מאות אלמנטים שונים שכל אחד מתנהג אחרת, וכל יום דברים משתנים ומתעדכנים, מי שלא מעורה במערכת ומשתמש בה באופן קבוע בכל יום, אין סיכוי שהוא יידע מה הולך שם.

לדוגמא, מי שרק מתחיל לבנות במערכת לא מבין בכלל מה ההבדל בין גלריית תמונות למצגת אינטראקטיבית וזאת הדוגמא הכי בסיסית שיש. כשאין הבנה בסיסית איך כל אלמנט מתנהג, אז הדרך לאתר גרוע קרובה מתמיד.


לא מבינים איך גוגל קורא אתרים

אם לא מבינים איך גוגל פועלת ומאנדקסת אתרים (מהמילה אינדקס), איך היא מגיעה לכל דפי האתר, איך היררכיית אתר משפיעה על גוגל ולא פחות על הגולשים, אז אין סיכוי שהגולש יגיע לאן שנרצה ויעשה את הפעולה הרצויה לנו בסוף התהליך.


שימוש נכון בתמונות באתרים

תמונות באתר הוא אחד הכלים הויזואלים החזקים ביותר שיש בשיווק האתר. המוח מפרש ומבין תמונות מאוד מהר, באלפית מליונית השנייה, לכן אם נדע לעשות שימוש נכון בתמונות, שיווק האתר יצליח. בניגוד לתמונות, טקסטים צריך לקרוא, וידאו צריך לראות ולהבין מה קורה. בונה אתר חובבן לא ידע בכלל מה ההבדל בין תמונת אווירה לתמונת פרסום ואיך משתמשים בכל אחת באתר.


בניית מוצרים ושירותים ברורים

לקוחות רוכשים מוצרים ושירותים, אם הם לא ברורים, לא ממותגים נכון, לא נגישים לקהל היעד, הם פשוט לא ירכשו כלום. לבנות מוצרים דורש ניסיון וזה אחד ההבדלים המובהקים בין אתר שמצליח להמיר גולשים ללקוחות משלמים לבין אתר שרק מבלבל את הגולשים ומבריח אותם למתחרים (שעשו עבודה טובה יותר).


לא מבינים את חשיבות דף הבית

דף הבית נמצא בראש הפירמידה והוא משפיע ישירות על הצלחת האתר וקידומו האורגני. לפעמים מעמיסים עליו יותר מידי ולפעמים פחות מידי, האיזון פה הוא מאוד חשוב וצריך להיות בהתאם לאפיון.

הרבה פעמים אנשים מחליטים לבנות מיניסייט (אתר של דף יחיד) ואין להם מושג שבזה הרגע הם חתמו גזר דין מוות על הקידום האורגני. אבל לפעמים מיניסייט יהיה פתרון טוב


בניית דפי קטגוריות ודפי אב

מומחה אמיתי ידע לבנות דפי קטגוריות בצורה נכונה וגם לתת להם שמות נכונים, לא ניכנס לחשיבות העצומה שיש לדפי קטגוריה באתרים, אבל הם חלק בלתי נפרד ממסע הגולש ובמיוחד באתרי סחר אלקטרוני (אי-קומרס).


שימוש לא נכון בטקסטים באתר

יש כל כך הרבה סוגי תוכן שנכנסים לאתר, כותרות, טקסט רץ, מיקרו קופי, סלוגנים, כתיבת לבלוג, כתיבת תיאור למוצרים וכו'. וגם לא דיברנו על איך תוכן נקרא באתרי אינטרנט (בשונה מאוד מעיתונים וספרים). מי שלא מבין איך טקסט עובד באתרים ואיך הוא משמש לקידום האתר, הסיכוי של האתר להצליח הוא קטן מאוד.


לא עושים אפיון אתר

אחד הדברים החשובים ביותר לפני תחילת העבודה, ואם האתר כולל קידום אורגני, אז בכלל הפוקוס משתנה ומתרחב, ולא פחות חשוב, לדעת לאחר תחילת העבודה לשנות את האפיון בהתאם למחקר.


לא מבינים איך מתנהג אתר תדמיתי ואיך מתנהגת חנות

הגולשים משתמשים אחרת בסוגים שונים של אתרים, לדוגמא באתרים תדמיתיים אחד הדפים הפופלאריים ביותר הוא דף האודות, אנשים רוצים לדעת מול מי הם עובדים, באתרי חנות אלו הם לרוב דפי הקטגוריות, גם צריך להבין איך בלוג מתנהג, איך מתנהגים יישומים שוני וכו'.


לא מבינים בקידום אתרים (SEO)

אחד התחומים הבסיסיים ביותר בבניית אתרים ולדעתנו כל בונה אתר מקצוען שמכבד את עצמו צריך להבין איך אתר מתקדם בגוגל. קידום אתר הוא לא זול ובעלי עסקים שפונים ל-WIX לרוב מחפשים עסקה זולה ולא רוצים להשקיע (אמרו להם שהם יכולים לעשות לבד לא?) אז הם לא משקיעים בקידום וכבר האתר נכשל עוד לפני שהוא יצא לדרך, הם לא יודעים שישנו דבר כזה שנקרא "קידום אורגני טבעי", שאומר שאיך שבנית מהתחלה את האתר, ככה יהיו הביצועים שלו.


לא מבינים את הפסיכולוגיה של הגולשים

אנחנו יצורים עם רגש, כל דבר משפיע עלינו, צבעים, מילים, התנסחות, תמונות. תראו אילו קרבות אגו יש בפייסבוק, מי שמצליח לעורר רגש כלשהו, מצליח להגיע לחשיפה יותר גדולה. הפסיכולוגיה באתרים היא קריטית ובמיוחד הדבר ניכר בדפי נחיתה שבהם אנשי שיווק חכמים משתמשים בפסיכולוגיה לשכנע אתכם לקנות.


לא יודעים לבנות עם בסיסי מידע

היום זה כבר חובה לבנות אתרים ב-WIX עם בסיסי מידע, וויקס מגבילים את כמות הדפים ל-100. למה הם עושים זאת? מהסיבה הפשוטה שעורך התוכן עצמו (לא האתר) לא מסוגל לסחוב אתר עם עם המון דפים, הוא זז לאט ופשוט נתקע (זה קרה לנו שבנינו אתר עם 500 דפים). אז אם לא תדעו לעבוד עם בסיסי מידע, לא תוכלו באמת לבנות אתר גדול.


לא יודעים מתי להשתמש בקוד (WIX CORVID)

זהו מוצר של וויקס שמאפשר ליצור דברים מאוד מורכבים עם ג'אווה סקריפט וגם להתחבר לשירותי צד ג'. צריך להכיר את המערכת ולדעת מתי היא כבר לא תאפשר לכם לבצע פעולה מסוימת ופה תצטרכו לכתוב קוד.


לא יודעים לקרוא אנגלית

חובה לדעת לקרוא אנגלית, כל המערכת כתובה באנגלית, מרכז העזרה של WIX הוא באנגלית.ללא ידיעת אנגלית אין טעם להתקרב.


במאמר זה לא נגענו בדרך שבה עושים עיצוב לאתר, ההבדל בין אתר חינמי לאתר בתשלום, איך עושים מחקר לפני תחילת הבנייה, איך מגדירים דברים במערכת לפני שבכלל מתחילים לעבוד, אבל כבר הבנתם את הרעיון....


אז איך נזהה מומחה WIX אמיתי ?

  • לפי איכות האתרים ולא לפי הכמות האתרים שהוא בנה.

  • האתר יהיה מוכן תוך שבועיים עד חודש (לא תוך יום אחד).

  • עושה אפיון רציני לאתר בתחילת העבודה.

  • האתרים שלו נראים יפים ואסתטיים ולא נבנו מהר ובחופזה.

  • לא משתמש בתבניות מוכנות של WIX.

  • מדגיש שלא תוכלו לעדכן את האתר לבד, מהסיבה שתשבשו אותו.

  • לא יעיז למכור לכם קורס וידאו שבו הוא מציג כמה קל לבנות אתר WIX.

  • ידרוש מחיר גבוה מהשוק.

  • מבין בשיווק דיגיטלי ובקידום אתרים (SEO).

  • בנה בעברו אתרים במערכות אחרות.

  • מעל 5 שנות ניסיון בתחום בניית אתרים עם WIX (זאת הגדרה למומחה בכל תחום).

  • לעולם לא ימליץ על בניית אתר חינמי.

  • תמיד ידאג לחבר לכם גוגל אנליטיקס וגוגל קונסולה, כי זה הכי בסיסי שיש.

  • יודע לעשות מחקר מילות מפתח ויודע לזהות מילים עם כוונת רכישה.

  • יודע לבחור תמונות נכונות לאתרים.

  • מבין מה נדרש בשביל שהאתר יהיה נגיש.

  • ידגיש בפניכם את החשיבות של הפניות 301 (אם מעבירים אתר ל-WIX).

  • יש עוד נושאים שאפשר לכתוב, אבל נראה לנו שזה מספיק.


וכפי שהבטחנו, דרך קלה ופשוטה לדעת אם מולכם עומד מקצוען שמבין מה הוא עושה.

תיגשו לאתר WIX מוכן ותרחפו מעל הלוגו (רק אם הלוגו הוא תמונה), אז תעלה הודעה קטנה שבה יהיה כתוב במה התמונה עוסקת (נקרא ALT TEXT), זה מיועד לבעלי מוגבלויות וגם ליידע את גוגל במה עוסקת התמונה (גוגל גם מאנדקס תמונות). במידה ואותו בונה אתר לא עשה זאת בלוגו, שזאת התמונה הכי ראשית באתר ושברוב המקרים מאוד עוזרת למצוא את העסק הספיציפי שלכם, כי זה הלוגו שלכם, המיתוג שלכם, זה מראה על חוסר ידע בסיסי מאוד בבניית אתרים.


אנחנו מומחים בבניית אתרים ב-WIX, אם תרצו שנבחן את האתר שלכם >>> פנו אלינו עכשיו


ונשאר לנו לאחל לכם הצלחה...

צוות WixMagic

© כול הזכויות שמורות ל-WixMagic

  • כתובת מייל
  • וואטסאפ
  • פייסבוק